Ingewikkelde samenwerking, boeiend proces.

“…als jij zo praat over het onderwijs denk ik meteen: hé, waar bemoei jij je tegen aan. Dat is mijn werk en zo is het net alsof je zegt ‘die lui uit het onderwijs hebben geen verstand van jongeren’. Je zult het zo wel niet bedoelen maar zo hoor ik het wel…”

We zaten met een stel professionals rond de tafel om het preventieve aanbod voor jeugdhulp en onderwijsondersteuning op elkaar af te stemmen. Professionals vanuit drie verschillende werkvelden. Gemeente, jeugdhulp en onderwijs. Bovenstaand citaat was mijn reactie op een verhandeling van een jeugdhulpverlener over wat docenten moeten kunnen om jongeren te helpen. Het had maar zo kunnen ontaarden in een felle discussie en een verharding van standpunten.

Gelukkig gebeurde dat hier niet. We hadden en namen de tijd om elkaar te bevragen. Dat leverde wederzijds begrip op. Na de bijeenkomst bedankte de man mij zelfs voor de feedback. Dat vond ik dan weer heel stoer!

Comments are disabled